سی سئو

سنجش رقبا در سئو


سی سئو

ادامه مطلب

ZIP
سنجش رقبا در سئو
zip
مهر 30, 1394

سنجش رقبا در سئو


با سلام. در دنیای سئو رقابت حرف اول رو میزنه افراد سئو کار همواره باید در عرصه ی رقابت حواسشون به سایت رقبا باشه، یک اشتباه کوچیک ممکن است شما رو چندین رتبه به پایین بیاورد. در این آموزش قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه رقبای خودتان را بسنجید.

اگر شما هم اکنون در صفحات بالای گوگل نیستین و می خواهید رقیب خودتون نسبت به یک کلیدواژه بسنجید تنها کافیست چند عمل ذیل رو انجام بدین.

اول از همه DA و PA رقیب خودتون رو چک کنید: با استفاده از سرویس moz شما می توانید متوجه بشین که رقیب شما چقدر محبوبیت نزد گوگل دارد، برای انجام این کار به لینک زیر رفته و سپس سایت رقیب خودتان را چک کنید:

https://moz.com/researchtools/ose

سن دامنه

عبارت (Domain Authority) و یا DA : نشان دهنده ی اعتبار گوگل به دامین این وبسایت می باشد. که بین صفر تا صد متغییر بوده.

و عبارت (Page Authority) و یا PA : نشان دهنده ی اعتبار گوگل به صفحه ی این وب سایت می باشد که بین صفر تا صد متغییر بوده.

خوب با این روش 10 وب سایت صفحه اول گوگل را چک کنید.

بعد از آن به سراغ سن دامین رقبا خودتون برید، با استفاده از سایت ذیل شما می توانید سن دامنه این سایت های را پیدا کنید.

سن دامنه یکی از معیار های مهم گوگل در سئو می باشد و معمولا گوگل به سایت های که قدیمی تر هست، بیش تر اهمیت می دهد.

www.webconfs.com/domain-age.php

خوب حال می پردازیم به 3 صفحه اول گوگل :

در اینجا باید دقت داشته باشید هر سایتی که با کلیدواژه مدنظر شما صفحه اول گوگل باشه رقیب شماست.

خوب معمولا این سایت های به چند دسته تقسیم  می شوند. برای درک بهتر کلیدواژه (دکوراسیون داخلی) را جستجو کنید:

خوب حالا به بررسی رقبا این کلیدواژه می پردازیم

صفحه اول : 8 وب سایت شرکتی و 2 وب سایت نیازمندی

صفحه دوم : 6 وب سایت شرکتی ، 1 وب سایت اشترک گذاری (آپارات) ، 1 وب سایت مرجع (ویکی پدیا)، 2 وب سایت مجله ای

به همین ترتیب صفحه سوم را هم بررسی می کنیم البته من خودم گاها تا 10 صفحه رو بررسی می کنم و دلیل این کار هم این هست که ذهن شما رو باز می کنه

خوب مثلا الان توی صفحه یک ، دو وبسایت نیازمندی ما داریم پس فرصت خوبی هست که آگهی رایگان توی این ها برای سایت شرکتی خودمون درج کنیم.

یا آپارات رو داریم پس باید ازش بهره مند بشیم. به همین صورت ایده ها نو به ذهنتون میاد، مثلا برای تبلیغات گرفتن در این کلیدواژه سایت های مجله ای می تونه مناسب باشه، البته بعدها نحوه ی درست بک لینک گرفتن رو هم بهتون میگم.

خوب بعد از بررسی صفحات گوگل به یک بررسی دیگر هم می پردازیم

این سایت های چقدر بازدید داره؟ برای پیدا کردن کافیه به سایت http://alexa.com/siteinfo برید و بررسی کنید. نگران نباشید ما فقط رتبه ایران رو مدنظر مون هست و آمار دقیق نمی خواهیم داشته باشیم.

بعد از آن به صفحات این وب سایت برید، توجه : بر روی لینک گوگل شان کلیک نکنید این باعث میشه یک امتیاز بهشون بدین و نرخ CTR شون رو بالا ببرید، بهتره لینک هاشون رو کپی کنید. در نتیجه بعد از ورود به صفحات سایت رقبا به بررسی اجمالی سایت ، کلیدواژه ها ، عنوان و توضیحات صفحات بپردازید و سعی کنید از داخل 15 سایت یا بیشتر بهترین کلیدواژه ها ، عنوان ها و توضیحات رو بکشید بیرون.

موفق باشید

منبع: سی سئو

نصب قالب برای اعضای ویژه به صورت رایگان انجام خواهد شد. هم اکنون عضویت ویژه خود را با قیمت بسیار کم فعال نمایید. کلیک کنید

موضوعات :
آموزش سئو , مقالات

دیدگاه ها


یک پاسخ به “سنجش رقبا در سئو”

  1. اس ام اس کده گفت:

    ممنون.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.